Therez.se | Home edition

 
Välkommen till Therez.se | Home edition. Här kommer ni kunna läsa lite mer kring vårt husbygge, alla våra val på utsida, insida och senare även en massa om inredning. Denna blogg blir ett kompliment till min andra blogg Therez.se som jag drivit i över 10år! Här kommer dock fokuset enbart att ligga på husbygge och inredning och jag kommer att dela med mig av lite mer saker än vad jag gör på min "huvudblogg". Vissa inlägg kommer finnas på båda bloggarna men vill ni inte missa något i husbygget så glöm inte att lägga till denna blogg på Bloglovin! Länk finns här nedan!
 
 
Follow
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Hej! Jag och min sambo går i husbyggartankar men har tittat på hus från Fiskarhedenvillan istället. Varför valde ni Smålandsvillan? Tittade ni mycket på olika sidor mm eller var det just huset ni föll för? :)

Svar: Hej! :) Vi kollade först på ett hus från Myresjöhus som vi gillade i massor (det var en stor enplansvilla). Men när vi sedan köpte vår tomt så tyckte vi att det skulle bli bättre med en lite mindre byggyta (men med mer m2 totalt) och hittade detta hus hos Smålandsvillan som passade oss perfekt. Då hade vi spanat runt på både Fiskarhedenvillan och andra leverantörer men detta hus kändes liksom bäst i våra "grundval". Vi ville ha öppen planlösning i kök/matsal/vardagsrum och även möjlighet att kunna bestämma lite själv i övrigt. På detta hus är övervåningen inte inredd så där bestämmer man allt själv och det gillade vi. - Att det liksom inte finns någon färdig mall där utan man bestämmer själv var väggar skall vara, hur många rum det skall bli osv. :)
therez.se

Kommentera här: