Storlek på kaklet i köket

Bild: Bricmate
 
Alltså det här med kakel är inte det lättaste. Våra köksluckor är släta och vita och diskmaskinen kommer vara integrerad. Kylskåp, frys och kåpa kommer vara rostfritt och våra bänkskivor kommer vara laminat som ser ut som cement. Tror därför det kommer vara ganska fint att ha marmormönstrat kakel till! Jag är lite sugen på att ta 595x595mm vilket gör att det i stort sett inte blir några fogar! Eller skall man ta den vanliga storleken eller mindre? Vad tror ni blir bäst? Själv är jag rädd att det liksom inte syns så mycket marmormönster om man tar mindre. På bilden här ovan har de använt de stora plattorna och jag tycker det ser så snyggt ut!
 
1 Anonym:

skriven

Jag tror marmortrenden kommer vara borta om ca Max 5 år då kommer vi vara spyless på det! Så
Kör på
Något annat klassiskt :)

Svar: Så kommer det säkert vara men då är det ju bara att kakla om. :) Som tur är har vi dem i släkten som kan hjälpa till! :) Tänkte först bara ta ett vitt vanligt men känner att det blir lite trist så vi kör nog på detta. Men än har vi lite tid på oss att välja så kanske hinner vi ändra oss. ;)
therez.se

2 Anonym:

skriven

Jag tycker ni ska köra på de större plattorna, älskar marmor 😍

Svar: Ja jag tror nästan det jag med. Lite roligare med ett annat format. Sedan kan man ju som sagt alltid göra om i framtiden. :)
therez.se

Kommentera här: